Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 21 januari 2014

Zelf pindakaas maken

pindakaasUit mijn vorige posts is vast wel duidelijk geworden dat ik een echte voorstander ben van Doe-Het-Zelven… Ook in de keuken. Je kunt natuurlijk heel gemakkelijk iets kant en klaar in de winkel kopen, maar vaak is het veel leuker en lekkerder om zelf aan de slag te gaan. Nog even om in het thema van noten te blijven, wil ik je vragen om eens te kijken naar de ingrediënten in een pot pindakaas.

Behalve de verwachte pinda’s kom je ongetwijfeld een heleboel letter en cijfercombinaties tegen die je totaal niets zeggen. Wil je weten wat je nu precies eet? Maak het dan eens zelf. Het is vrij eenvoudig:

Nodig:

  • 250 gram pinda’s zonder vlies!
  • 1/2 tot 1 el. pindaolie
  • 1 tl. zout
  • en voor de lekkerbekken; 1/5 el. suiker

Je hoeft heus niet als een échte holbewoner zelf je pindas te doppen en te roosteren. Er zijn prima pinda’s, kant en klaar te koop in de supermarkt. Let wel op dat je niet met gezouten pinda’s huiswaarts keert.

Doe de pinda’s, het zout en de suiker in de blender en doe er om te beginnen een halve el. pindaolie bij. Zet de blender aan en wacht tot je pinda’s en de olie zijn vermengd tot een smeerbare boterachtige substantie. Je kunt helemaal zelf weten hoe chunky je je pindakaas wil. Houdt je van smooth, voeg dan gerust wat extra olie toe. Heb je liever wat grovere stukjes. Houdt je dan vooral een beetje in met de olie.

 

Tip: Varieer ook eens met andere noten, of met een notenmix. Zeker de moeite waard!

0 reacties:

Een reactie posten