Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
donderdag 9 januari 2014

Mijn favorieten: Januari groenten top 5

Een van mijn favoriete dingen is om groente zo vers mogelijk te kopen. Daarom houd ik altijd goed in de gaten welke soorten groenten er bij de tijd van het jaar passen. Hieronder zie je mijn top vijf Januari-groenten:

  1. Aardappel (november-april)
  2. Wortel (november-maart)
  3. Knoflook (september-juni)
  4. Pompoen (november-april)
  5. Knolselderij (december-februari)

Maar wat ik ook erg leuk vind is om groenten te leren kennen die ik nog nooit eerder heb geprobeerd. Patisson (november-half januari) is een januari groente waar ik nog nooit eerder van heb gehoord en waar ik dan ook heel erg nieuwsgierig naar ben. Hieronder een afbeelding van Patisson:

Iedere maand wil ik proberen om tenminste één groente of fruitsoort uit te proberen die ik nog niet ken. Daarom wil ik in januari graag een gerecht maken met Patisson. Het recept wat ik wil maken heb ik gevonden in een kookboek van Mari Maris (de Groentebijbel)

Het is het recept voor Romige Patissonsoep. Houdt de site in de gaten voor mijn mening over dit recept en natuurlijk de smaaktest.

Heb jij al eens een gerecht op met patisson? Wat vind jij van deze groentesoort?

1 opmerking:

  1. Hi! I would like to invite you to check out our site www.volrecepten.be . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

    If you like the idea of being found on our page, please, add your blog here http://www.volrecepten.be/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten.

    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen