Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 17 januari 2014

Een eetbare haag?

Hagen zijn mooi en erg nuttig voor allerlei dieren zoals vogels en insecten. Ze bieden beschutting en en voedsel aan kleine dieren, maar heb je zelf al eens gedacht aan de mogelijkheden van een échte snoephaag?

Hoe doe je dat? Door verschillende bessenstruiken te planten natuurlijk!

Zorg er wel voor dat je de grond goed voor bewerkt, want bessenstruiken hebben veel voeding nodig. Doe daarom een flinke portie compost door het potgrond.

Bessen zijn echte zonaanbidders, dus zet ze als het even kan lekker in het zonnetje. op die manier rijpen je bessen beter en krijg je veel meer terug van je schitterende struik.

Een aantal struiken die je zou kunnen gebruiken voor je eigen snoep-haag zijn:

Braam

Framboos

Kruisbes

Blauwbes

Zwarte bes

Rode aalbes

Japanse wijnbes

Amerikaanse bes/Appelbes

Dwergkwee.

Om de haag niet alleen een snoepfestijn, maar ook een lust voor het oog te maken, zou je de struiken kunnen afwisselen met sierplanten. Pas in dat geval wel op, want als u kleine kinderen heeft is het erg belangrijk dat ook zij weten wat wél en wat absoluut niet in de mond mag. Sowieso is het verstandig om geen giftige bessen met eetbare bessen te mengen, aangezien dit voor onnodige verwarring kan zorgen.

0 reacties:

Een reactie posten