Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 21 januari 2014

Plant van de Week #3

Winterjasmijn / Jasminum Nudiflorum

Rijk: Plantae (planten)
Stam: Embryophyta (landplanten)
Klasse: Spermatopsida (zaadplanten)
Clade: Bedektzadigen, nieuwe tweezaadlobbigen, lamiidn
Orde: Lamiales
Familie: Oleaceae
Geslacht: Jasminum


Houdt je van kleur in de tuin, zelfs in wintertijd? Dan is de winterjasmijn écht een plant voor jou! Deze schitterende bloemdragende plant krijgt namelijk hele lieflijke gele bloemetjes (en laat geel nu net mijn lievelingskleur zijn)

De winterjasmijn is de van de vroegste bloeiende heesters van Nederland! Al in December kunnen de eerste bloemetjes verschijnen. Vervolgens kun je van de kleurenpracht genieten tot in de maand februari. Heerlijk toch, deze heester geeft je tuin een zonnige uitstraling, zelfs in het koudste seizoen van het jaar!

Wat leuk is om te weten over de winterjasmijn, is dat hij oorspronkelijk uit China komt. Daar groeit hij op rotsachtige boden op een hoogte tussen de 800 en 4500 meter! Je kunt dus wel opmerken dat de plant geen hoge eisen stelt aan zijn ondergrond.

0 reacties:

Een reactie posten