Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 24 januari 2014

Een schitterende bloeiende haag samenstellen

chimonanthus-preacoxJe kunt natuurlijk zelf met verschillende planten een mooie haag samenstellen. Maar een mooie bloemrijke haag behoort toch wel tot een van mijn favoriete eyecatchers in de tuin. Persoonlijk vind ik het het mooist, als een bloemrijke haag weinig groene blaadjes draagt, op die manier wordt je aandacht namelijk in één oogopslag naar de bloemetjes getrokken. En het is natuurlijk prachtig om zo’n struik tot bloei te zien komen.

Uiteraard hoef je het zo niet per se aan te pakken, dit is slechts een persoonlijke voorkeur. Je kunt je haag ook als je dat wilt afwisselen met groenblijvende planten zo dat je niet het hele seizoen tegen een bladloze haag aan hoeft te kijken. Ieder zijn smaak. Dus kies wat je zelf het mooist vindt.

Om je alvast wat inspiratie te geven voor bloeiende struiken heb ik hieronder een aantal mooie bloeiers verzameld in een lijstje:

  • Chimonanthus Praecox (nov-feb)
  • Weigelia (mei-jun)
  • Prunus Subhirtella Autumnalis (nov-maart)
  • Cornus Mas (feb-apr)
  • Lonicera Fragantissima (jan-mrt)
  • Lonicera Purpusii (feb-mrt)

En voor de afwisseling ook een aantal bladhoudende struiken:

  • Oleagnus Ebbingei
  • Taxus Baccata
  • Photininia Fraseri ‘Red Robin’

0 reacties:

Een reactie posten