Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
zaterdag 18 januari 2014

Nuts!

Een van mijn favoriete televisie-snacks zijn nootjes, maar jarenlang is me verteld dat dat niet bepaald een healthy snack is. Nootjes worden dikmakers genoemd, niet gek als je bedenkt dat ze voor een groot deel uit olie bestaan… maar nootjes hebben ook zo hun goede kanten. Vandaag vertel ik jullie wat meer over de voordelen van nootjes.

Noten zijn gezond. Ze bevatten zo’n 80/90% onverzadigde vetten, zijn een bron van eiwit en vitamines, en bevatten verschillende deugdzame mineralen zoals: magnesium, zink, kalium, calcium, ijzer, koper en selenium.

Door de onverzadigde vetten zijn noten goed voor uw cholesterol en verlagen ze de kans op hart- en vaatziekten. Ook bevatten noten vetzuren die het lichaam niet zelf aan kan maken waaronder alfa-linoleenzuur. Hierdoor zijn nootjes een gezond alternatief voor vlees, voor vegetariërs.

Ze zijn goed voor je zenuwstelsel, de hersenen, bloedvorming, én voor de stofwisseling. Maar behalve dat… zijn nootjes natuurlijk ook gewoon heel erg lekker.

Mijn favoriete notenmix bestaat uit:

  • Pistachenootjes
  • Walnoten
  • Hazelnoten
  • Cashewnootjes
  • Amandelen

Liefst compleet gemaakt met wat rozijntjes voor de zoete smaak. Ik zal binnenkort een aantal van mijn favoriete recepten met nootjes met jullie delen, dus blijf de site in de gaten houden.

0 reacties:

Een reactie posten