Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
zaterdag 25 januari 2014

Zelf kruidenmixen maken

kruidenJe kunt kruidenmixen gemakkelijk in de winkel kopen, maar vaak ben je een stuk voordeliger uit als je zelf aan de slag gaat. En eerlijk is eerlijk, kruidenmixen zijn erg gemakkelijk om zelf te maken dus waarom zou je het niet eens zelf proberen?

Italiaanse kruiden:

2 theelepels gedroogde basilicum
2 theelepels gedroogde peterselie
1 theelepel gedroogde oregano
1 theelepel gedroogde uiensnippers
1/2 theelepel gedroogde tijm
1/2 theelepels knoflookpoeder.
1 mespunt gemalen zwarte peper
1 mespunt gedroogde salie

Kipkruiden

2 1/2 tl. zout
1 1/2 tl. paprikapoeder
1 tl. uienpoeder
3/4 tl. bonenkruid
1/4 tl. koriander
3/4 tl. knoflookpoeder
1/2 tl. gemalen zwarte peper
1/2 tl. tijm
1/2 tl. basilicum

Provencaalse Kruiden

rozemarijn
bonenkruid
marjolein
tijm

optioneel:
basilicum
salie
lavendel

Cajunkruiden

1 tl. zout
2 1/2 tl. paprikapoeder
2 tl. knoflookpoeder
1 tl. gedroogde oregano
1 tl. cayennepeper
1 tl. zwarte peper
1 tl. uienpoeder
1 tl. gedroogde tijm

Viskruiden

1 el gemalen laurier
2½ tl selderijzout
1½ tl mosterdpoeder
1½ tl zwarte peper
½ tl nootmuskaat

0 reacties:

Een reactie posten