Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 21 januari 2014

Snoepjes maken! Baklava

baklavaIk ben een echte snoepkont. Vraag maar na bij mijn vrouw en ze zal je waarschuwen dat ik verander in een allesverslindende schrokop als iemand met zoetigheid in mijn buurt komt. Vooral chocolade is niet veilig bij mij… maar nog iets anders waar ik ontzettend van kan genieten in zelf gemaakte baklava… yummie! Vandaag vertel ik je hoe je dit zelf kunt maken.

Nodig:

  • 1/2 kilo filodeeg (héél erg dun bladerdeeg)
  • 2 kopjes grof gehakte walnoten, amandelen of pistachenoten
  • 2 tl. Kaneel
  • 1 tl. Kruidnagelpoeder
  • 1 kopje boter
  • 3 kopjes suiker
  • 2 kopjes water
  • 1/2 kopje honing
  • 2 el. citroensap
  • vanillesuiker

Doe de noten samen met de kaneel en het kruidnagelpoeer in een kop en meng het goed door elkaar. Smelt de boter (bijvoorbeeld in de magneton) en leg 4 vellen filodeeg op een ingevette bakplaat.

Vet nu de vellen filodeeg in, bestrijk ze met het noten/kruidenmengsel en leg er vervolgens weer 2 beboterde vellen filodeeg bovenop. Ga hier net zo lang mee door tot je 4 vellen over hebt. Die vier vellen spreid je als laatste over je mengsel uit.

Snijd de baklava met een scherp mes in vierkantjes en giet er de rest van de gesmolten boter overheen.

Bak de baklava in een niet al te hete oven (150-175 graden) goud bruin.

Ondertussen kun je de siroop maken.

Zet een pannetje op het vuur en verwarm daarin het water, de suiker, de honing, de vanillesuiker en laat ze ongeveer 5 minuten zachtjes koken. Giet het siroop, over de baklava zodra die uit de oven kan. Laat nu alles goed afkoelen en dan smullen maar!

Nom Nom Nom!

0 reacties:

Een reactie posten