Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
donderdag 23 januari 2014

Tijmsiroop maken kun je zelf!

Een échte winter hebben we niet gehad, maar jammer genoeg betekent dat niet dat ons ongemakken zoals de verkoudheid bespaard zijn gebleven. Met een vrouw, die ontzettend gevoelig is voor guur weer, bedacht ik me dat er toch een plantje moest zijn om haar keel weer wat te verzachten na een hoestbui… maar waarom opnieuw het wiel uitvinden? Tijmsiroop werkt al jaren zijn wonderen voor mensen met een verkoudheid, en je kunt het gewoon zelf maken! Dankjewel ‘Dagelijks Besparen’ voor dit geweldige recept.

  • 100 gram tijm
  • 200 gram rietsuiker of bruine basterdsuiker
  • 6 dl. water

Was de tijm en breng het vervolgens aan de kook in de 6 dl. water. Laat het 10 minuten lang, goed inkoken. Zeef nu de tijm uit het water, maar vang het tijmvocht wel op!

Breng het tijmvocht, samen met de rietsuiker in een schone pan aan de kook, en laat het geheel inkoken tot je een stroperige substantie krijgt.

Doe de kokendhete siroop nu in een voorverwarmd flesje, laat het goed afkoelen en sluit het vervolgens goed af.

En tadaaa! Je hebt je eigen tijmsiroop gemaakt. Bewaar het op een donkere plek, op die manier blijft je siroop wel een jaar goed houdbaar.

Beterschap!

0 reacties:

Een reactie posten