Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
woensdag 5 maart 2014

Creatief tuinieren met: Lege Broodzakken en Karton

Ik ben een experimenteel type als het op tuinieren aan komt. Al een paar maanden draag ik mijn vrouw op om geen blikken, potjes, doosjes of wat dan ook meer weg te gooien als ik het kan gebruiken om in te zaaien. Toch ben ik met al mijn enthousiasme al zo fanatiek aan het voorzaaien geweest dat ik alle potjes en bakjes inmiddels vol had. Tijd voor een noodoplossing.

Heel creatief besloot ik om een lege broodzak om te toveren tot mijn volgende plantenbakje. Natuurlijk kan het een probleem zijn als het water geen kant op kan, maar ook daar heb ik een oplossing voor gevonden door de bodem te bedekken met snippers karton van lege wc-rolletjes. Tja, je bent creatief of je bent het niet.

Hieronder zien jullie precies hoe ik de broodzak heb voorbereid…

diy-karton-1diy-karton-2

Daarna heb ik hem gevuld met grond en daar mijn zaadjes in geplant. Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat.

Ik heb al eerder gewerkt met simpel papier of karton als bodem. Zo heb ik een aantal bakjes tarwe op de vensterbank in de keuken staan. De bodem bestaat uit niets meer dan een paar laagjes vochtig wc-papier waarop de zaadjes rusten en het resultaat daarvan is erg veelbelovend, kijk maar…

kiempjes

0 reacties:

Een reactie posten