Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 25 maart 2014

Bodemleven

Als er iets is waar je me blij mee kunt maken… dan is het wel lekker eten. Wie vindt het nu niet belangrijk om lekker, gezond en gevarieerd te kunnen eten? Logisch is het dus dat ook het bodemleven in uw tuin van goede voeding houdt.

Met bodemleven bedoel ik kleine hulpjes in uw tuin zoals pieren, kevers en micro organismen. Zij houden ook van een goede maaltijd.

Om het bodemleven in je tuin tevreden te houden kun je een aantal dingen doen. Je kunt je grond verrijken met koemest, paardenmest, kippenmest… eigenlijk kun je zo’n beetje alles wat uit het achtereind van een dier komt wel gebruiken om je bodemleven gezond en tevreden te houden.

Maak niet de vergissing om rechtstreeks in mest of compost te gaan zaaien. Beiden zijn alleen maar bedoeld ter verrijking van uw grond en zal dus nog moeten worden gemengd met aarde of potgrond. Doe dit het liefst in januari of februari al zodat het bodemleven de kans heeft om de verrijking te verwerken.

Ik heb trouwens nog een andere tip:

In plaats van ieder jaar na de herfst alle bladeren uit de bordes te harken… laat ze eens lekker liggen! De pieren in uw grond zullen deze bladeren namelijk de aarde in trekken, waardoor uw grond luchtiger en losser wordt. Daardoor kunnen de wortels van uw planten nog gemakkelijker verspreiden én… dankzij de textuur houdt de grond ook veel beter zijn vocht vast.

0 reacties:

Een reactie posten