Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 18 april 2014

Recept: Vlierbloesem champagne

champagneWe blijven nog even bij de vlierbessen aangezien dit een gemakkelijk te vinden ingrediënt is waar je heel veel verschillende, heerlijke dingen kunt maken. Vandaag heb ik voor jullie een recept voor Champagne, gemaakt met vlierbessen.

Je hebt nodig:

  • 8 vlierbloesemschermen
  • 4,5 liter water
  • 550 gram suiker
  • 2 eetlepels wijnazijn
  • 2 citroenen, in schijfjes gesneden

Doe alle ingrediënten in een pot of pan en laat deze een dag (24 uur) op een warme plaats staan. Zeef de volgende dag de vloeistof door een zeefdoek en vul je lege flessen met de heldere champagne.

Bewaard op een donkere, koele plek kun je deze alcoholvrije champagne wel 2 tot 3 weken goed houden.

Veel succes!

0 reacties:

Een reactie posten