Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 6 mei 2014

Smakelijke Bloemenpracht Salade

Dat bloemen heel erg mooi zijn en lekker ruiken is algemeen bekend, maar dat er ook bloemen bestaan die ook nog eens heerlijk smaken… dat weet niet iedereen. Daarom leek het me een goed idee om vandaag met jullie dit recept voor een heerlijke, bloemrijke, salade te delen.

Nodig:

  • 1 klein kropje eikenbladsla (gesneden)
  • 85 gram rucola
  • 85 gram alfalfa
  • 100 gram bosbessen
  • 30 gram eetbare bloemen (bijv.: Oost-Indische kers, bernagie, viooltjes en kruidenbloemen zoals salie en rozemarijn)
  • Honing/mosterddressing
  • 3 eetlepels druivenpitolie
  • 1 theelepel dyonmosterd
  • 1 theelepel heldere honing
  • Peper en zout
  • Citroensap

De voorbereiding voor deze makkelijke salade kost u weinig tijd, met slechts 15 minuten heeft u een heerlijke salade op tafel staan. Het meeste werk gaat zitten in het maken van de dressing. Begin daarvoor met het mengen van de olie en de citroensap (naar smaak). Doe het in een grote saladeschaal en voeg nu de rucola en de sla toe. Meng dit nu goed door de dressing zodat deze goed wordt verdeeld over de sla. Bestrooi nu de salade met de alfalfa en de bosbessen. Schik de bloemen er mooi bovenop en serveer zo snel mogelijk. Voila! Een beeldige, bloemrijke salade. Eet smakelijk!

0 reacties:

Een reactie posten