Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 21 februari 2014

Natuurlijke bestrijding

uienNatuurlijk bestaan er insecten die een welkome gast zijn in de tuin omdat zij in het verleden hun nut hebben bewezen. Jammer genoeg zijn er ook maar al te veel beestjes die de schoonheid en de gezondheid van uw tuin gruwelijk kunnen aantasten. Je kunt ervoor kiezen om met chemische rommel een einde te maken aan deze plaag, maar vandaag wil ik graag wat natuurlijke alternatieven met jullie bespreken. Deze bestrijden de ongewenste beestjes en houden uw bodemleven intact.

Een van de grootste helden in de tuin… is toch wel de ui. De ui en de wortel gaan niet alleen heel goed samen in een gerecht. Ook in de tuin zijn het goede vrienden. Als je namelijk uien plant in de buurt van wortelen dan houdt deze de wortelvlieg op afstand. Met wat uitjes in de buurt van uw sla houdt u slakken op afstand.

Geen fan van worteltjes? Dan kun je ook kamille of bonenkruid beschermen met de ui.

Indien u kool hebt geplant in de tuin, dan bent u vast geen fan van de koolwittevlieg. Om deze vervelende bezoekers uit uw tuin te weren doet u er goed aan om venkel in de buurt van uw kool te zaaien.

De Witte Vlieg houdt u op afstand door tomaten en bieslook dicht bij elkaar te zaaien.

Als u vreest voor luizen in uw rozenstruik… plant dan knoflook in de buurt van uw kostbare rozen.

0 reacties:

Een reactie posten