Welkom

Hallo en welkom op mijn site Homegrown Wellness. Ik ben Jeroen de Vries en ik ben een gepassioneerd tuinman. 

In mijn stadse tuintje verbouw ik heerlijk fruit, mooie bloemen en kruiden. 

Op deze site deel ik met jullie nieuws uit mijn achtertuin, geef ik tuiniertips en laat ik zien wat je zoal kunt maken met de plantjes in je achtertuin. 


Ik wens je veel plezier op mijn site. 

Groet, Jeroen de Vries

Mogelijk gemaakt door Blogger.
woensdag 18 september 2013

DIY: Lavendel olie

IMG_20130710_150658Een tijdje terug begonnen mijn lavendel struiken zoveel plaats in te nemen in mijn tuin, dat ik besloot dat er een flink stuk af moest. Eerst maar eens op zoek naar recepten dacht ik toen, want Jeroen is veel dingen… maar hij is geen verspiller.

Natuurlijk kon ik vrouwlief blij maken met een gezonde bos lavendel voor haar thee-obsessie, maar toen bleef ik nog met een flinke bos bloemetjes achter. In plaats van ze in een vaas te laten verpieteren besloot ik om er siroop van te trekken én aangezien ik toen nóg overbleef met een aantal gezonde stengels… maakte ik ook een paar potjes massageolie.

Het proces is heel erg simpel. Ik heb een aantal potjes uitgekookt in soda-water en ze goed uit laten lekken. Daarna vulde ik ze met smaakloze olie (ik gebruikte zonnebloemolie) hierin heb ik een bosje lavendel ruim een maand laten trekken. Uiteindelijk heb ik de bloemetjes eruit gezeefd een de olie overgegoten in een daarvoor bestemd potje.

Het rook heerlijk. Ik heb mezelf echter wel in de val laten lopen want vrouwlief eist nu elke avond een voetmassage met mijn zelfgemaakte olie. Oeps.

0 reacties:

Een reactie posten